«Если мы позволим расчленить Украину, будет ли обеспечена независимость любой из стран?»

Байден на Генассамблее ООН призвал противостоять российской агрессии

sekmadienis, gegužės 13, 2018

Fabijoniškėse filmuojamo „Černobylio“ režisierius pakeitė požiūrį į branduolinę energiją: tai pabaisa, kurios negalime suvaldyti

2018.05.13 15min
Jurgita Lapienytė, Verslo žurnalistė

Fabijoniškėse sekmadienį – sujudimas. Sostinės mikrorajone HBO ir „Sky“ kartu su lietuvių komanda kuria serialą „Černobylis“ – filmuojamos evakuacijos po katastrofos scenos, pilna sovietų karių, yra karinės technikos, dirba kino pasaulio grietinėlė. Režisierius Johanas Renckas serialą vadina didžiausiu savo projektu iki šiol ir tikina pakeitęs požiūrį į branduolinę energetiką.

Sostinės Stanevičiaus gatvėje sekmadienį apima nemalonus jausmas, kai vidury gatvės mane sustabdo sovietų karys. Tačiau jis prabyla lietuviškai ir nuramina – čia vyksta filmavimas, todėl gatve važiuoti automobiliais ir vaikščioti kol kas neleidžiama.

Sekmadienį Fabijoniškėse verda veiksmas – nuo pat ryto filmuojamas 5 dalių HBO ir „Sky“ serialas „Černobylis“. Serialas pasakos apie gyvenimą Pripetėje, prie Černobylio, prieš pat katastrofą ir jos metu.

Nors Fabijoniškėse atkuriama Sovietų Sąjungos atmosfera, su žurnalistais kalbėję kūrybinės grupės nariai sako Lietuvoje tikrai nejaučiantys sovietinės dvasios.

Režisierius pakeitė nuomonę apie branduolinę energetiką 


Kitais metais pasirodysiančio serialo režisierius Johanas Renckas žurnalistams sekmadienį pasakojo, kad tai yra didžiausias jo projektas iki šiol.

„Aš esu labai laimingas, kad čia esu. (…) Čia yra labai tinkamos vietos – tiek Vilniuje, tiek Kaune. Tai du labai skirtingi miestai su savo skirtingais charakteriais. Abu mums labai padeda. Viskas vyksta puikiai. Aš taip pat esu labai patenkintas vietiniais komandos nariais, kurie dirba su mumis, tai yra labai talentingi ir profesionalūs žmonės. Taigi čia būti yra vienas malonumas“, – paklaustas, kaip sekasi dirbti Lietuvoje, kalbėjo J.Renckas.

Lietuvoje filmavimo grupė dirba jau šešias savaites, ir, režisieriaus teigimu, visi yra labai patenkinti.

Sekmadienį vyksta didžiausias iki šiol filmavimas – yra filmuojama evakuacijos scena, žmonės sodinami į autobusus ir neva vežami iš Pripetės. Visur pilna karių su sovietinėmis uniformomis, yra „Lada“ automobilių, karinės technikos. Filmavimo grupei prireikė uždaryti kelias Fabijoniškių gatves, kad galėtų filmuoti.

„Šiandien yra „masyvi“ diena – labai daug žmonių. Bet kaip gerai, kad ne aš už tai atsakingas. Jeigu aš būčiau atsakingas už organizavimą, tai būtų tikra katastrofa“, – juokėsi režisierius.

Fabijoniškės buvo pasirinktos todėl, kad labiausiai priminė Pripetę. Tiesa, J.Renckas sukritikavo plastikinius rajono daugiabučių langus.

„Kažkas šitame mieste turėtų būti atleistas dėl to, kad leido įrengti šiuos langus visuose namuose. Tai yra problema mums – 1986 metais jų nebuvo. Aš suprantu, kodėl žmonės nori pakeisti senus prastus langus į kažką naują ir geresnį, bet jie turėtų pasirinkti ką nors gražesnio“, – kalbėjo režisierius.

Be filmavimo darbų Lietuvoje su šeima dabar apsistojęs pasakojo nieko taip ir nespėjęs nuveikti ar pamatyti, išskyrus kelis Vilniaus ir Kauno restoranus.

„Kai aš nefilmuoju, leidžiu laiką su šeima“, – sakė režisierius.

Jis nežinojo, kad dabar prie pat Lietuvos sienos Baltarusija stato naują atominį reaktorių.

„Svarbu yra kalbėti apie branduolinę energetiką ir saugumą. Kai pradėjau šį projektą, aš pasisakiau už atominę energetiką, nes manau, kad tai yra gana švarus energijos šaltinis. Dabar mano požiūris pasikeitė. Aš nemanau, kad mes esame pajėgūs suvaldyti šitą pabaisą. Mums lieka panaudotas branduolinis kuras, kur mes kasame į žemę ir tikimės, kad jis ten liks tūkstančius metų, bet mes to negalime kontroliuoti ir užtikrinti“, – kalbėjo režisierius.

Jis pridūrė, kad tai yra svarbiausias jo karjeros darbas.

„Aš niekada anksčiau nedariau nieko, kas paremta tikrais įvykiais. Manęs tai niekada nedomino, man patinka fantastika. (…) Dabar man atrodo, kad labai svarbu yra papasakoti istoriją“, – sakė J.Renckas.

J.Harrisas: manęs čia neatpažįsta 


„Šerloko Holmso“ gerbėjams kaip profesorius Moriartis gerai žinomas Jaredas Harrisas dabar – tikras 9 dešimtmečio vyriškis.

„Aš niekada anksčiau nebuvau Lietuvoje, Vilniuje. Jeigu pamatysite ką nors vaikštantį Vilniuje ir murmantį sau kažką panosėje kaip pamišėlis – tai aš mokausi savo eilutes“, – sakė J.Harrisas.

Aktorius sakė, kad jo Vilniuje neatpažįsta praeiviai, tačiau jis dėl to ir neliūdi: „Aš turiu susitelkti į savo tekstą“.

Sovietų Sąjungos atmosferos jis pasakoja čia nejaučiantis.

„Aš buvau Budapešte 6 mėnesius, ir ten tą atmosferą gali jausti – sovietinės pagirios. O čia yra labai linksma. Žmonės yra labai draugiški, čia yra labai švaru“, – kalbėjo aktorius.

Tuo metu aktorius Stellanas Skarsgårdas pasakojo, kaip jam patinka šaltibarščiai ir kai kurie Vilniaus bei Kauno restoranai.

„Ir oras čia labai geras – mes atvykome kartu su pavasariu“, – džiaugėsi žinomas aktorius, vaidinęs „Keršytojuose“, „Nimfomanėje“ ir kitur.

Jis taip pat pasakojo Fabijoniškėse visiškai nejaučiantis sovietinės atmosferos: „Jaučiu tik tuomet, kai matau „Ladas“ ir autobusus.“

Švedas S.Skarsgårdas pasakojo, kad, kai Švedijoje vyko referendumas dėl atominės energetikos, jis balsavo prieš. „Tačiau dabar jau nesu toks tikras. Tai yra pavojinga, bet yra labai pavojinga deginti ir anglį, naftą, kietąjį kurą. Mes esame tokioje situacijoje, kai turime nustoti teršti planetą. Jeigu branduolinė energetika gali nuo to apsaugoti...“, – pasakojo aktorius.

Kas vyksta Fabijoniškėse?


„Filmavimas Fabijoniškių rajone buvo planuojamas keletą mėnesių, ir šiandien yra pirma filmavimo diena šiame rajone. Šį rajoną režisierius pasirinko kaip artimiausią architektūriškai rajoną, kuris atitinka Pripetės miestą. Tai yra miestas, pastatytas prie Černobylio atominės elektrinės. Ten gyveni darbuotojai“, – apie filmavimo eigą žurnalistams sekmadienį pasakojo prodiuserė Lineta Mišeikytė.

Pripetės miestas tais laikais, jos teigimu, buvo „architektūrinis pasidižiavimas“. Miestas buvo vadinamas rožių miestu, jaunystės miestu, baltuoju miestu.

„Aplankėme daug miegamųjų rajonų, bet Fabijoniškės laimėjo konkursą pagal savo išdėstymą, architektūrinį grožį. Dailininkų departamentas daug padirbėjo, kad rajonas būtų maksimaliai architektūriškai gražus“, – pasakojo prodiuserė.

Lietuvoje, jos teigimu, vyks apie 100 filmavimo pamainų: „Lietuvių komanda kartu su visa komanda važiuos porai savaičių į Ukrainą, bet didžioji dalis filmavimo vyks Lietuvoje. Filmo kaštai yra dideli, šis filmas yra du kartus savo apimtimi ir iššūkiais didesnis už Lietuvoje BBC kurtą „Karą ir taiką“.

Serialui jau išleista apie 10 mln. dolerių. Prie jo dirba apie 300 lietuvių, o sekmadienį, didžiausią filmavimo dieną, Fabijoniškėse dirba net 700 lietuvių. Serialas Lietuvoje bus filmuojamas iki rugpjūčio.

Komentarų nėra: